12 Mart 2015 Perşembe

Su İçmenin Sağlığımıza Faydaları


Su İçmenin Faydaları Nelerdir?

Birçok hastalıktan korunmak, hastalıklara yakalanmamak istiyorsanız bolca sıvı tüketmelisiniz. Vücudunuz sıvı kaybı yaşarsa bu durum hastalıklara davetiye çıkarır. İşte su içmenin faydalarından bazıları:
  1. Bolca sıvı tüketmek böbreklerin temizlenmesine yardım eder. Böbrek taşlarının oluşumunu engeller.
  2. Akciğerlere de fayda sağlar.
  3. Hücrelerin düzgün çalışmasına yardım eder.
  4. Tansiyonu dengeler. Susuz kalınca tansiyon düşüklüğü görülebilir.
  5. Bağışıklık sistemini güçlendirir. Bu sayede hastalıklara yakalanma riski azalır.
  6. Vücut ısısının düzenlenmesine yardım eder.
  7. Sindirim sisteminin düzenlenmesine katkı sağlar. Hazımsızlığı yok ederek rahat bir sindirime olanak verir.
  8. Beynin iyi işlemesini sağlar. Beyin fonksiyonlarının sağlıklı bir şekilde düzenlenmesine yardım eder. Bu durum konsantrasyonu arttırır.
  9. Günün yorgunluğunu atmaya yardım eder. Yorgunluk giderici özelliği vardır.
  10. Saçların parlak görünmesini sağlar.
  11. Ruh halinin düzelmesine, kişilerin kendilerini mutlu hissetmesine de yardım eder.
  12. Çağımızın hastalığı olan kansere yakalanma riskini de azaltır. Özellikle kolon kanserine karşı koruma sağlar.
  13. Yaşlanma karşıtıdır. Erken yaşlanmayı geciktirir. Vücudun dış kısmında adeta bir tabaka oluşturarak ciltte kırışıklık oluşumunu önler.
  14. Kabızlığı engeller. Kabızlık sorunu yaşayanlar bolca sıvı içeriği yüksek yiyecek ve içeceklerden tüketmelidir.
  15. Romatizma, artrit ve kemik ağrısı gibi rahatsızlıkların tedavisine yardım eder.
  16. Yeterli su içmek idrarın temizlenmesine de fayda sağlar. Yeterli su içilmediği zaman idrar koyu renkli, kokulu ve yoğun görünür. Su içildiğinde ise idrar seyrelir, kokusuz, açık renkli bir hal alır.
  17. Rahat ve düzenli uyumanıza yardım eder.
  18. Vücudu bütün toksin maddelerinden arındırır.
  19. Vücuda enerji verir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder